2013. május 9., csütörtök

Óbudai lakosok figyelmébe!

Szeretném felhívnia figyelmét, s egyben megkérni a tisztelt óbudai kutyatulajokat a bolhátlanítás fontosságára,  legyenek szívesek rendszeresen bolhátlanítani kedvenceiket!!

Már nagyon elegem van abból, hogy mikor feljövök faluról, érdekes módon mindig itt szedek össze bolhát. Na hogy is van ez? A vidékiek adnak magukra és képesek bolhairtót venni, míg az (arra nagyon pökhendi) fővárosban lakók pedig nem?

Három éve laktam először Óbudán egy évet. Az alatt az egy év alatt legalább háromszor mászott belém bolha a tavaszi időszakban. Akkor még fiatalabb voltam, nem csináltam akkora ügyet belőle. Aztán átköltöztünk Ferencvárosba, de érdekes módon bolha színét se láttam - ott más faj tenyészett.
Aztán vissza Budára, de Újbudára. Sok kutyát sétáltató emberrel találkoztam, de a bolhák valamilyen csoda folytán elkerültek.

Most tavasztól újra Óbudán lakom, és ha összesen négy hetet voltam itt, de az alatt az idő alatt már háromszor támadtak meg!
Ráadásul ezek nem olyan kicsik, mint a vidéken honosak, életemben nem láttam még olyan nagyot, mint ezeket. Rusnyák és hatalmasak, majd fél centiset fogtam két hete. Pedig összvissz annyi volt, hogy átvágtam a parkon (félve) gyorsan.
Nem igaz, egyszerűen nem hiszem el, hogy akinek állata van, nem képes tisztán tartani! Főleg a fővárosban. Egy nagyobb méretű községben lakom, van három macskám, egy kutyám, és tartunk haszonállatokat is. Minden fajta vérszívó imádja a véremet, sajnos ezt tapasztalatból tudom, de otthon soha nem szoktak megtámadni a bolhák. Na miért is?? Mert rendszeresen kapnak bolhacseppet!

Tényleg tisztelettel kérném ezen lakosokat, hogy figyeljenek erre! (Természetesen, akinek nem inge, ne vegye magára!) Mert azt nehezen hiszem, hogy őket nem csípnék össze a saját állataik élősködői.
Pedig ugyebár Óbuda milyen felkapott, milyen közkedvelt lakóhelynek számít - legalábbis minden ingatlan- és albérletkereső oldalon így írják... jah, a bolháknak biztos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése