2013. május 22., szerda

Szagos bükköny

 Ma van a hétből az első nap a Dragon Cave-en. Persze mint mindig, most is közbe jött valami. Nincs net. Már miért is lenne, ha kellene? Már szinte felesleges is beszólni a T-home-nak, mivel az egészet ránk hárítják, biztos nálunk van a gond. Minden bizonnyal igazuk van. Csak éppen az nem tűnik fel neki, hogy az egész utcában gondok vannak a nettel. Érdekes, nem? *
Na de félre téve (az általános T-home szidást), a tegnapi kertészkedésem egy részéről akartam írni.
Nem is tudom, anyu melyik virágos könyvében olvastam a szagos bükkönyről, de nagyon megtetszett. Később láttam a Kertész Kertjében is, és már akkor mondtam, hogy mi lenne, ha vennénk?
Aztán ahogy a múlt héten éppen virágföldért mentem az egyik boltba, megláttam egy csomagot. Csak úgy hívogatott az az utolsó ottfelejtett darab. Gyorsan megvettem.
Törpe szagos bükköny (Lathyrus Odoratus). Örömmel meséltem anyunak, mit sikerült szereznem, balkonba is ültethető.
Igen ám, de a törpe fajtáról szinte semmi leírást se találtam se neten, se könyvben. Bár lehet, rosszul kerestem. De nem adtam fel, mire jó, hogy gyerekkorom óta tanulok angolt? Hát rákerestem angolul. Sweet Pea-nek, vagyis édes borsónak nevezik.

Szagos bükköny (törpe) gondozása:
20-25 cm magasra nő meg, és kb 25 cm a kiterjedése.
Szobában már januártól vethető, viszont kint csak április/májustól.
Az átültetés nem tesz jót neki, így az a legjobb, ha végleges helyére vetjük.
6x5 cm távolságra vessük, vagyis egy 25 cm-s ládába 5 szem mehet.
Fény- és vízigényes, de a túl napos helyet sem szereti. Ha szárazabb az idő, érdemes naponta kétszer locsolni.
Júliustól egészen októberig is virágozhat.
Termése mérgező!
Kíváncsian várom, hogy kikeljen végre. Majd vetek az albérletben is egy-egy kisebb cserépbe. Biztos nagyon szép lesz, és remélhetőleg finom illatú is.

Lujzi és Micu
A kis fenevad, Lassie
* Egyébként azt bírom nem csak a T-home-osokban, hogy az ügyfélszolgálatosok tiszta hülyének nézik az embert. S amitől a legjobban falat kaparok, mikor hozzáteszik, hogy "Az ön állítása szerint nincs"... igen ám, csak a tv kiírja, ha nincs jel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése