2011. december 11., vasárnap

Ha szép, akkor tetszik, ha nem, akkor gáz

Mint japán szakos minden nap rá kell jönnöm, hogy egyre kevesebbet tudok Japánról. Ez a alatt a két és fél év alatt sok olyasmit tudtam meg, ami tekintélyes mennyiségű nyitott kérdést hagyott maga után és arra vár, hogy utána olvassak. De most nem ilyen mély témáról szeretnék beszélni, elsőre talán túlzás is lenne. Jöjjön valami könnyedebb.  ^^

Nem vagyok egy divatmániás, nem követem igazán figyelemmel se, nem vagyok tisztában a divatirányzatokkal sem - mert nem érdekel.
Persze azért szeretem a szép ruhákat, ha meglátok valamit, ami tetszik, azt én is szeretném, mint minden más lány. De akkor sem fogom kategorizálni, hogy na ez most x stílus, amaz pedig y. Én egyszerű európai stílus/trend világában nőttem fel, így mikor mélyebben megismerkedtem évekkel ezelőtt a japánsággal, sok érdekes öltözködési stílusba botlottam bele. De minduntalan rá kell jönnöm, s bár nem érdekel engem, mégis mindig újabb és újabb stílusokkal találkozom. S én az egyszerűség, a letisztultság és a némi romantika híve, folyamatosan meglepődöm, vagy netán megbotránkozom, azon amit látok.

Ezt most azért írom le, mert ma este is megismerkedtem két számomra új trenddel. Teljesen véletlenül persze. Nem vagyok otthon a japán street fashion-ben ezt előre kijelentem, ezért is van számomra ilyen sok újdonság. Eddig is bőven elég volt nekem a sok lolitát megkülönböztetni, mert sokszor csak egy halvány választó vonal van két típus között. Nem sorolom fel mikkel találkoztam már eddig, majd talán máskor beszélek róla.
De egyet mégis meg kell, hogy említsek: a visual kei. Persze tudom, hogy ennek is sok ágazata van, de most csak úgy általánosságban véve mondom, hogy nekem nagyon bejön. Eleinte igencsak megbotránkoztam a harsinyatartós, rövidnacis fiúkákon, vagy a lánynak öltözött szépfiúkon, de az már a múlté.


"Ha szép, akkor tetszik, ha nem, akkor gáz." - ezzel az idézettel kezdtem a posztomat. A legjobb barántőmmel, Rikoval beszélgettünk úgy általában véve a ruhákról. Hogy őt mennyire idegesíti, ha egy stílust megneveznek, nem attól szép egy ruha, hogy x-nek hívják. Ebben egyet is értek vele. Ember függő, hogy mit hoznak ki belőle.

Az egész úgy kezdődött, hogy pupén egy lány azt írta egy szoknyámra, hogy tök jó lenne dolly kei-hez. Na erre én csak pillogtam, mert ez újdonság volt nekem. Szépen rákerestem, mert szeretek utána nézni mindennek. Kapásból beleütköztem egy oldalba, amin egy jó adag kép volt... és határozottan nem nyerte el a tetszésem. Nekem olyan csicsa, aztán tovább keresgéltem, és találtam olyat is, ami tetszett. Íme néhány kép.



 Tovább keresgéltem és találtam leírást is, mert azok a ruhák, amiket láttam, az az én szegényes divat fogalmaimmal lolinak tűntek. Megvilágosodtam és rögtön beleütköztem egy hasonló öltözködésbe: Mori girl.
Az első Mori girl ruha rögtön elvarázsolt (balra), s csak ekkor kezdtem el gondolkozni, hogy mit is jelenthet a mori? Rögtön az erdőre gondoltam, ugyanis a mori japánul erdőt jelent, de valahogy nem akart összeállni a kép, míg el nem olvastam a leírást. Aminek durván az a lényege, hogy úgy néz ki a leányzó, mint akit ez erdőből szalasztottak. Utána megnéztem több képet is, és csendes borzadály járt át. Maga a stílus tetszene, de a legtöbb lányka túlzásba vitte és úgy nézett ki, mint akit belelöktek egy régi ládába és úgy mászott volna elő belőle, mintha rá akadtak volna a benne lévő pendelyek, függönyök, csipkék, függönyzsinórok, és egyéb szőrme sallangok. Nem vicc.

Ez is jól mutatja, hogy lehet maga a stílus szép, kifinomult (persze ez mindenkinek mást jelent), de mindig maga az ember az, aki a saját ízlésével/ízlésficamával már negatív irányba viheti.
De ez csak az én véleményem. Sokaknak tetszik, s talán velem még az a baj, hogy nem vagyok ehhez hozzá szokva. Bár nem hiszem, egyszerűen csak távol áll tőlem az effajta öltözködés. ^^ Nem ítélek el senkit, de attól még meg lehet a véleményem. ^^
Nem akarom leírni a jellegzetességeiket, a képek talán magukért beszélnek, akit érdekel, az könnyen rákereshet.

Nos lehet, hogy ez a megnyilatkozásom elsőre degradálónak, lenézőnek vagy talán sekélyesnek tűnik, de nem szántam annak. Felőlem bárki úgy öltözhet, ahogy akar, amíg rám nem kényszerítik. Egyszerűen csak nem érdekelnek a divatirányzatok, és felesleges is lenne utána járnom mindnek mélyebben, mert nem izgat, meg nem szeretek skatulyázni és egyébként se tudnám megkülönböztetni egyik hasonlót a másiktól. (de nem is akarom)
Remélem, érhetően fogalmaztam. ^^

És írom én ezeket kék-fehér-rózsaszín csíkos zokniban, kék alapon fehér margarétás rövidnacival, rózsaszín, virágos-tündéres pólóban és két számmal nagyobb, vaj színű kardigánban... fashion sense... xD Jóvan, aludni készülök. ^^

A blog dizájnnal majd kezdek vmit idővel. :3
Alya~

2 megjegyzés:

  1. Ihaj :D Köszi, hogy engem idéztél ^^ Csak félre ne értse valaki, valami nem attól lesz gáz, hogy ha nekem nem tetszik, csak az én véleményem az, hogy gáz. Úgy általában, az emberek egyik önkifejezési formája a ruha. De nem tudom, hogy egyesek mit akarnak a következő bejegyzésben lévő "gáz" kategóriába soroltakkal kifejezni.

    VálaszTörlés
  2. Azt én se tudom. xD Talán csak úgy gondolták, a több, jobb. Bár enyhén túl lőttek a célon.
    Remélhetőleg nem értenek félre, akinek van egy csepp józan itélőképessége, annak egy adott határig világos, hogy mi a szép és honnan kezdődik az a bizonytalán határ, amitől már a gáz kategória kezdődik. ^^

    VálaszTörlés