2012. november 16., péntek

Zabpelyhes testápoló

Újabb adag zabpelyhes testápolót készítettem, mivel az előző már elfogyott egy jó ideje. Mielőtt visszajöttem volna Budára, gyorsan nekiálltam. De már nem maradt ez emulgeáló viaszból otthon és semmi kedvem nem volt még azzal is bajlódni, hogy elmegyek a gyógyszertárba érte.
Ami igazából nem is volt baj, mert úgyis azon gondolkoztam, hogy kipróbálom nélküle, olcsóbb is lesz és természetesebb is.
Csak fele adagot készítettem, mert szerencsére annyira nem száraz a bőröm, hogy egy hónap alatt elhasználjak rá annyit.
A főzetet viszont jóval sűrűbbre csináltam, több zabpehellyel, mint az eredeti receptben és valamivel több méhviaszt adtam hozzá. Most is olívaolajat kevertem bele, de valahogy most nem volt olyan erős a szaga. Talán azért, mert már megszoktam, de talán inkább azért mert nem volt benne emulgeáló viasz. Viszont így olajosabb lett, szóval legközelebb valamivel kevesebb olajat fogok beletenni.
Az állaga nem olyan kemény és krémes, mint az emulgeálóval, inkább olyan, mint a lágyabb pudingnak. De ugyanúgy olyan gyorsan felszívódik, puha és selymes tőle a bőröm. Nekem így is bevált és jobban tetszik.

Ezt körülbelül két hete készítettem, már csak a fele van meg.


Tipp: Én azt tanácsolnám  mindenkinek, egy szalvétát vagy egy zsebkendőt hajtogasson a doboz tetejébe, hogy a nedvességet felszívja. Nekem nagyon gyorsan bepárásodott és a víz lecsapódott a krém felszínén. Nem győztem az első adagnál leönteni róla. Így viszont, hogy szalvétát tettem bele, szinte be sem párásodik, tovább eláll.

Eredeti recept =>
Az én változtatásommal:
- 2 dl víz
- 2 ek zabpehely
- 2 tk méhviasz
- 20 ml mandulaolaj (más fajta olaj is jó)
- 1 ek méz
- 1 tk c-vitamin por

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése