2012. november 29., csütörtök

Gesztenyés visszérkrém II.


Múlt héten hétfőn készítettem el a krémet, vagyis több mint két hetet állt a gesztenye a vodkában. Rögtön dupla adagot csináltam, hogy anyuéknak is legyen. Persze apu megígérte, hogy használni fogja, de mindig elfelejti... mérges is vagyok rá miatta.
Most már értem, miért kendőn/anyagon át szűrte James Wong, mert sokkal gyorsabb és kevésbé macerás, mint szűrővel. Nem is tudom, mennyit, de jó sok időt elszórakoztam vele, mire teljesen leszűrtem az egészet. A végére már tiszta kómás voltam a tömény alkohol szagtól, fájt a fejem. Legközelebb biztos, hogy anyagot fogok használni.

Elméletben olyan 3 dl gesztenye tinktúra jönne ki az egészből, de én addig nyomkodtam, amíg 4 dl lett, ekkor már nagyon elegem volt a vodkából. Ha újabb adagot csinálok majd, akkor legalább egy órát csak hagyom állni tető nélkül a tinktúrát, hátha enyhébb lesz a szaga.
Megfőztem a zselatint és hozzáteszem, életemben először, ugyanis semmilyen sütit nem tudok megenni, amiben zselatin van. Szóval igazából nem is tudtam, milyen állagúnak kell majd lennie. Azt hiszem, tovább is főzhettem volna még, mert miután összekevertem a gesztenyés lével, egy kicsit híg lett.
Viszont nagyon tetszett az állaga simán, nem is tudom, mire emlékeztet. Mint valami rendes krém. :DD
Miután meghűlt, belecsepegtettem a levendula illóolajat, de csak gyorsan, ne érezzem a szagát annyira. Egyszerűen nem szeretem az illatát, nem tehetek róla, csak reménykedtem, hogy nem lehet majd annyira érezni használat közben.

Megcsináltam a bőrpróbát, de másnap már jöttem vissza Budára, és a nagy sietségben otthon felejtettem. S csak akkor próbáltam ki igazán, mikor a hétvégére hazamentem. Szóval így igazán nem tudom véleményezni, viszont a krém azonnal beszívódik a bőrbe, nem hagy semmilyen érzetet, a szaga is gyorsan elmegy szerencsére. Ezt nagyon pozitívnak tartom benne.

Nekem leginkább nyáron szokott fájni a lábam, be is dagad, de néha télen is nehéz és húz. Éppen fájt a lábszáram, bekentem vele és egy fél óra múlva jutott eszembe, hogy teljesen elmúlt a fájdalom és észre sem vettem, mikor. O__O Azt hiszem, ez jó előjel. Bár majd hosszabb távon derül ki, mennyire hatásos.
Szerencsére nekem még nem látszik, nem dagadnak ki az erek, nincs seprűvénám, csak fáj és dagad néha. Remélem, elmulasztja és a krém használatával meg is előzhetem, hogy súlyosabb legyen. Pedig mindig rácsodálkoznak az emberek, hogy milyen fiatal vagyok és milyen vékony, sokat mozgok, akkor mégis hogy lehet nekem is? Úgy hogy genetika, két ágról is örököltem, csak az volt a kérdés, nekem mikor jön elő.
Most reménykedek nem csak a saját, de még inkább a családom érdekében. ^^

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Te milyen vodkát és zselatint használtál hozzá?
    Az enyém már több mint 2 hete ázik, de nem olyan mint Jamesnek a műsorban. A tetején van egy rozsdabarnás átlátszó réteg, aztán a sűrűbb fehér és utána a daralék. Neked is ilyen volt? Bevált a krém?
    Előre is köszi a választ :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, hogy ilyen soká válaszolok, talán már nincs is értelme, de azért mégis megteszem!
      Nekem is olyan volt, ahogy visszaemlékszem. De én felírtam annak a számlájára, hogy nem sikerült túl finomra darálni. Szűrés után keveredett. Sajnos már elég régen vettem a vodkát, olcsóbb fajta volt. Talán azért is voltam olyan rosszul a szagától.
      Bevált a krém, nekem nincs látható visszerem, de ha bedagadt a lábam, vagy fájt, húzódott, kb 10-15 perc után szinte teljesen elmúlt a fájdalom.
      A teljes adagot elhasználtam akkor, azóta nem kevertem. Viszont azt vettem észre, hogy sokkal ritkábban jelentkeznek a visszeres problémák, olyannyira, hogy szinte el is felejtem néha, hogy nekem ilyen bajom volt. De jelzem, én kezdeti stádiumban vagyok vagy voltam.
      Sajnos a szüleimet, akiknek igazán szüksége lett volna rá, nem sikerült a rendszeres használatra rávenni.

      Törlés
  2. A zselatin egyszerű tortazselé volt, vagyis növényi és nem állati eredetű. Azt nem mertem bevállalni. Viszont James Wong is növényit használt. Nálunk a tortazselé többnyire karragénból, vagyis vörösmoszatból készül.

    VálaszTörlés