2012. november 8., csütörtök

Gesztenyés visszérkrém I.

Már a nyár eleje óta meg szerettem volna csinálni James Wong visszérkrémjét, most végre sikerült. Gesztenyét már korábban gyűjtöttem és szép számmal kaptam Rikotól és egyéb ismerősöktől is - így most már van legalább egy nagy szatyorral. ^^ Viszont mindig elfelejtettem vodkát venni, mikor fent voltam Pesten, otthon meg a kisboltokban jóval drágább. Bár gondolkoztam tiszta alkoholon is, amit a gyógyszertárban lehet kapni, de így elsőre maradni akartam az eredeti receptnél.



Október 31-én este álltam neki végre, mert akkora már minden beszereztem. Amúgy vicces volt, mert a Tescoban elkérték a személyimet. Tisztára meglepődtem, mert az eladó vérkomolyan és kicsit fenyegető hangsúllyal mondta. Azt se tudtam, hirtelen hova tettem. ^^ De mikor odaadtam neki, nagyon meglepődött és elnézést kért, mivel nem nézett annyinak, amennyi vagyok. :DD Pedig már lassan 10 éve lesz, hogy legálisan vásárolhatok alkoholt. ^^ De se baj, ez csak nekem jó, nem látszik a korom.


Jó alaposan megtisztítottam a gesztenyéket, hagytam megszáradni, majd feldaraboltam őket egy nagy késsel. Aztán a felét beletettem a turmixgépbe és rá a vodkát. A turmixgépünk már olyan 20 éves, régi, orosz gyártmány, de jól bírja még és a kései is nagyon élesek - mondjuk nem is használtuk túl sokat.
Nem pépesítettem teljesen, látszik, hogy a héja picit nagyobb darabban maradt. Ez kb. a fele mennyiség. Két üvegbe tettem, mert nem fért bele egybe. Aztán be a hűvös, árnyas kamrába.
Egy picit undi az üveg, de nem tudtam letakarítani rendesen - és már a szagától is émelyegtem egy kicsit. A vodka nekem nagyon büdös, mondhatja nekem bárki, hogy nincs szaga, de igenis van. A gesztenyének is egy cseppet érdekes szaga van, de az még elviselhető. Remélem, két hét alatt a vodka bűz is elmegy...
Majd jövő héten megyek haza, és akkor fejezem be a krémet. Leszűröm és megfőzöm a zselatint hozzá, aztán teszek fel képet, és véleményezem, milyen hatékony vagy egyáltalán hatott-e.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése