2013. április 26., péntek

Kertészkedek

Itt a tavasz - végre! -, szépen süt a nap, az idő egyre melegebb, zöldellik, virágzik a természet. Nagyon örülök neki, már alig vártam. Szeretem a telet, de nem ilyen hosszú ideig. A tavasz a kedvenc évszakom, különösen április vége, május. A sötét szürkeség elmúlt és hirtelen üde, vibráló és színpompás lesz minden. Ilyenkor annyira jó sétálni egyet, főleg este, vagy kora reggel, mert a levegő finomabbnál finomabb illatokkal van tele.
Engem is elfogott a kertész-láz, már alig várom, hogy újra otthon legyek és mehessek a kertbe dolgozni. ^^ Gyerekként soha nem értettem, mi ebben az öröm, csak a kötelező munkát láttam benne. Aztán ahogy idősödtem, még mindig csak annyit láttam benne, hogy muszáj, ha sok zöldséget akarok. xD

A virágokat mindig is szerettem, de most már azokat is szívesebben gondozom. Úgy nőttem fel, hogy a kert mindig tele volt rengeteg virággal és növénnyel, csak úgy mint a ház is. Ez teljesen szokványos volt, és mikor elkerültem otthonról egyetemre, az albérlet miatt éppen csak egy-egy virágot tartottam. De most már kezdem nehezen viselni, hogy alig van valami növény a szobámban.
Teljesen rászoktam a Kertész kertjére, amit Spektrum Home-on adnak. xD Anyu csodálkozva meg is jegyezte már.

Az előző helyen volt egy kis "gyógynövénykertem", de sajnos a citromfű nem vészelte át a telet, míg a levendulát a tulaj tette tönkre valami okból. Azóta se értem, mi baja lehetett vele, csak míg mi költöztünk és Rikoék visszamentek a maradék holmiért, akkor látták a cserépből kirántva. :S

Most viszont mivel itt a tavasz, otthon is elkezdtem már vetni és az albérletben is tervezek néhány fűszernövényt. Legalább lesz saját veteményesem egyrészt, más részt pedig próbálom lefoglalni magam mindennel, hogy jobban érezzem magam. A zöld mindig felvidít, ezért is megyek haza minden hétvégén. ^^
Homokkal kevert virágfölddel töltött cserepekbe vetettem macska mentát, bazsalikomot, metélő petrezselymet, borsikafüvet, zsázsát, ruccolát és chilit. A lakásba még akarok snidlinget, tépősalátát is - ezek már voltak otthon-, és még venni akarok madár salátát, zsályát - citromfüvet és levendulát pedig majd szaporítok. A sáfrányt végül nem szórtam még el, majd egy kicsit később, de lehet, majd most a hétvégén. ^^ A zsázsát nappalra kitettem az udvarra, míg minden mást be az üvegházba.

Ruccola 12 naposan.
Április 9. szórtam el a magokat és a zsázsa már négy nap múlva kikelt, hamarosan követte a ruccola (borsmustár) is és néhány nappal később a bazsalikom. A többire még várnom kellett egy kicsit. Bár még mindig éppen, hogy csak kibújtak.

Zsázsa 12 naposan.
Na igen és a macskamenta... látszik, hogy más is kikelt a cserépben, egészen pontosan petrezselyem és bazsalikom. ^^ Nem igazán tudom, hogy keveredett bele, de az volt az utolsó, amit elvetettem. Lehetséges, hogy a nagy sietségben, mert már egészen sötét volt kint, rátapadt a kezemre és nem vettem észre.
Na mindegy, szét lehet majd ültetni. A cicák pedig így is úgy is örülni fognak a macskamentának. ^^

Macskamenta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése