2013. április 23., kedd

Földrengés

Néhány perccel ezelőtt, olyan fél egykor (00:28), átéltem életem első földrengését! o___O Először azt se tudtam, mi történik.
Csak tompa, mély hangokat hallottam, mint mikor a távolban vihar készül és morajlik az ég, berezgett az ablakom, aztán az ajtóm. Gondoltam is magamban reflexből, hogy biztosan egy nagy autó miatt, de aztán leesett, hogy nem Budán vagyok. A házból is hallottam hangokat, aztán meg arra gondoltam, hogy a bátyám csinál valamit. Morogtam is, hogy mit csapdossa ilyenkor az ablakait??
Aztán a hang erősebb lett és láttam, hogy elkezd mozogni jobbra-balra a lámpabura. Minden kis apróság remegett, a felakasztott díszek lengedeztek, és a következő pillanatban már éreztem, hogy az ágy is remeg alattam. >__< Úgy elmozdult, hogy befért a kezem az ágy és fal közé.
Nagyon ijesztő volt, még ha csak pár pillanatig is tartott. Már előtte csodálkoztam, hogy miért ugat, vonyít az összes kutya a környékben. Persze még a rezgő hangokból se esett le, hogy éppen földrengés van, amíg nem láttam, nem éreztem. Miért is gondoltam volna? Hiszen itt utoljára érezhető rengés anyu lány korában volt (Budapesttől kb. 80 km-re lakunk délre).

Amint vége lett, kipattantam az ágyból és mentem a bátyámhoz, aztán le anyuékhoz. Persze ők átaludták az egészet. Lehet én se ébredtem volna fel rá, ha már alszom, mert elég rövid ideig tartott. Viszont az összes macska fent volt, a picik hatalmasra nyílt szemmel lestek ránk. ^^ Megértem őket, mert én is megijedtem.

Pont a múlt héten gondolkoztam rajta, mikor olvastam egy cikket egy újabb 6-os erejű földrengésről Japánban, milyen jó, hogy itt nálunk nincs csak elvétve. És mit csinálnék, ha lenne. Biztos megijednék egy erősebbtől nagyon. Erre tessék... Oké, hogy nem volt olyan vészes, de akkor is az első volt, na!

Most olvastam, hogy kb. 4.8-4.9-ös erejű volt, és az epicentrum Heves megyében, Erdőtelek közelében, 8 km-es mélységben volt (külföldi oldalakon 10 km-t írnak). Az ország több pontján is lehetett érzékelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése