2012. szeptember 6., csütörtök

Zabpelyhes testápoló


Nagy sokára végre elkészítettem James Wong zabpelyhes testápolóját! Nagyon izgatott voltam ma, mikor anyu emulgeáló viasszal jött haza. Már kedden megkérdezte végre a helyi gyógyszertárban, de egy kicsit furcsán néztek rá és azt mondták, amíg nem tudják pontosan, mihez kell, addig nem adhatnak, mert több féle van. Na ez volt az első meglepetés, tegnap visszament a recepttel, mára megrendelték.
30 g-ot mértek ki, mert azt mondták az kb. 6 teáskanálnyi. A második meglepetés: majd 600 Forint volt 30 g. O___O Hát jól van, ez még elmegy, na de a kamilla illóolajnak 200 Forint grammja?! Úgyhogy azt én most kihagytam.
Olíva olajjal csináltam mandula helyett, mert azt már elfelejtettem venni, de nagyon meg akartam csinálni, nem mondom, hogy rossz a bőrömnek, csak a szagát viselem nehezen. Legközelebb biztos, hogy mandulaolajjal csinálom. ^^
Szépen a recept alapján megcsináltam, nem is volt szükségem az összes emulgeáló viaszra, viszont folyós maradt egy óra múltán is, így felmelegítettem a maradékot és hozzákevertem. Aztán betettem hűtőbe, mostanra már olyan krémesebb, keményebb testápoló állagú, de lehetséges, hogy még keményebb lesz, mert mégis csak sok lett az az emulgeáló viasz bele. Holnapra kiderül.
Legközelebb, ha csinálom, akkor várni fogok egy kicsit, hogy meghűljön a viasz, és úgy keverem össze. Dupla falú edényben olvasztottam össze a viaszokat és az melegen tartotta.
Ezektől eltekintve szerintem nagyon jó!! Csak a 24 órás bőrtesztet nem szabad elfelejteni! Ahol bekentem, sokkal puhább, selymesebb a bőröm tőle, és azonnal beszívta. A szagát meg elviselem valahogy, az olíva és a méz együtt elég érdekes... viszont anyukám semmi furcsát nem érez rajta. De hozzá kell tennem, ő szereti az olíva illatát. ^^
Még egy érdekesség, a karomat kentem be, és a könyököm általában jobban ki van szárad van mint máshol. Nem tudom, hogy a krémtől, vagy attól, hogy erősebben megdörzsöltem a dörzsivel fürdés közben, de miután bekentem és beszívta, szinte szó szerint ledobta a száraz bőrt. Nedves törölközővel átdörzsöltem és tiszta puha lett ott is.
Szóval érdemes kipróbálni szerintem. De azért azt nem mondanám, hogy olyan nagyon olcsó lenne. Lehet Angliában ezek az alapanyagok nem számítanak drágának, de nálunk megkérik az árát. A mandulaolaj se túl olcsó, de abból kevés kell, többször lehet használni. Mivel apu méhész, nekem ingyen volt a méz és a méhviasz is, de másnak azt is meg kell venni. De ha úgy nézzük, hogy ez egy általunk elkészített szinte teljesen természetes testápoló, akkor szerintem megéri az árát.
Én mindenképpen azt ajánlanám, hogy ne a forró viaszhoz öntsék hozzá a zabpelyhes főzetet, jobb, ha egy kicsit már meghűlt, de azért hideg se legyen. Nekem így olyan 4 óra kellett, hogy ezt a krémes állagot elérje. Valószínű, hogy emulgeáló viasz függő, hiszen a Kerti Patikában úgy tűnt, azonnal krémes lett kevergetés közben. Az egész művelet olyan max fél órát vett igénybe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése